Neem de tijd voor je lunch

Neem de tijd voor je lunch

Ik krijg een appje binnen van mijn vriendin K. Op de foto die ze meestuurt zie ik een bord vol met salade, paprika, tomaat, kaas en zelfs een handje nootjes. Mijn vriendin is wat kilo’s te zwaar – niet omdat ze teveel eet – ze eet juist te weinig.

Ze is enthousiast over haar werk, niet weg te slaan bij haar computer en maakt het liefst vooral tijd om mooie campagnes te verzinnen om eenzaamheid tegen te gaan. Echt een vrouw met een missie. Maar ook met wat kilo’s teveel die haar in de weg zitten.

Ze is het 5 kilo kwijt programma gaan volgen omdat ze af wil van de onnodige ballast op haar lijf.

Als je net als K. te weinig eet, kom je kilo’s aan. Dat is vreemd.
Wat is er aan de hand als je te weinig eet? Je stofwisseling wordt op een laag pitje gezet. Want weinig eten? Dan zal er wel crisis zijn. En bij crisis is het belangrijk om juist een voorraadje vetten op te slaan zodat je kunt overleven tijdens de crisis.

Mijn vriendin K. heeft dus de opdracht gekregen om te eten tot ze afvalt. Drie gezonde maaltijden per dag.

Ze appt mij haar lunch:

Wat dit eten tot gedoe maakt?

Geitenkaas plakt inderdaad nogal aan je toetsenbord 😉

Ik wil je motiveren om minimaal 20 minuten de tijd te nemen voor je lunch. Je hebt even rust van je werk, kunt weer opladen én je verzadigingshormoon leptine geeft na een minuut of 20 aan dat je genoeg hebt gegeten. Dat is fijn want daardoor ga je na verloop van tijd beter aanvoelen of je jezelf overeet of niet. Met drie goed gevulde maaltijden per dag heb je geen tussendoortjes meer nodig en de drang naar het eten van zakken drop raak je zo vanzelf kwijt.

Eten tot je afvalt. Kom, we doen het samen!

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Je mag deze HTML tags en attributen gebruiken:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>